Online fotómagazin

Érdekes helyek

Statikus témáknál, vagy ha szeretnénk érzékeltetni az arányokat, esetleg úgy érezzük, valami hiányzik a képről, használjunk modellt. Először is „öltöztessük fel” a modellünket: ne legyenek rajta lógó felszerelések, össze-vissza csövek stb. A kommunikáció nagyon fontos a fotós és a modell között, és a felszínen egyszerűbb megbeszélni, hogy milyen jelzésre miként reagáljon. Beszéljük meg, mit várunk el tőle, milyen pozícióban lebegjen, hová világítson. Sok esetben nem előnyös, ha a képünkön zavaró buborékok halmaza vonja el a néző figyelmét a témáról.
Egyszerű témákat, mint a lágykorallok vagy a tengeri liliomok, feldobhatjuk, ha egy kicsit használjuk azokat a fényforrásokat, amiket a merüléseink során magunkkal cipelünk. Jelen esetben még segítőre sincs szükségünk, hiszen elhelyezhetjük a zátonyon a vakut, nem fenyeget a veszély, hogy a témánk elúszik, így elég időnk van, hogy elkészítsük a kívánt képet.
Fotó: © Selmeczi Dániel

Subal tok, Nikon D300, Tokina 10-17, 1/250 sec, f14 ISO 200 , vaku nélkül
Jelen esetben a témánk adott: polip a fésűs kagylóban. A bal oldali képen a szokásos módon, a gépen lévő két vakut használva exponáltam a témát, minimális korrekcióval. Az eredmény átlagos lett. Azonban egy szenzoros vakut a téma fölé helyezve és a két vaku teljesítményét szinte a lehető legkisebbre csökkentve már sokkal izgalmasabb a képünk.
Fekete-fehér és monokróm fotók - szeretem az ilyen jellegű víz alatti képeket. Azonban csak akkor használjuk ezt a technikát, ha valóban pluszt ad a képhez! Ne használjuk az esetleges hibák eltakarására, és ne essünk abba a téves elképzelésbe, hogy egy ilyen képet művészibbnek gondolunk, mint amilyen valójában!
FotóOktatás fotóiskola